zondag 7 september 2014

Een kast voor de kachelpijp

Door mijn appartement loopt een dikke rookgasafvoer van de houtkachel op de verdieping eronder. Daar heb ik een kast omheen gemaakt.

De kast bestaat eigenlijk uit drie platen die aan elkaar en de aan de muur zitten.

De voorplaat heb ik voorzien van roosters zodat de eventuele warme lucht van de buis uit de kast kan. Ik eg eventueel omdat de buis heel goed geïsoleerd is.

Achter de roosters heb ik de buis zwart gespoten met kachelzwart.

Buis en voorplaat

Onderkant buis 

Alle onderdelen heb ik van te voren in de werkplaats klaar gemaakt.

Zijplaten
Onder door de kast lopen ook nog twee netwerkkabels. Hiervoor heb ik een 28 mm buis in de lengte open gesneden en onder de kabels er door gehaald.



De balkjes zitten op de muur met slagpluggen. De kast paste meteen en met een beetje duwen stond hij ook nog redelijk waterpas.


De kast geplaatst

 Daarna heb ik de bestaande boekenkasten er weer tegenaan geplaatst.

Het eindresultaat
Het ziet er een stuk beter uit. De volgende stap is de witte kast links van de nieuwe kast vervangen door een terugliggend rood exemplaar.

Maar daarover later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten