maandag 7 maart 2016

Een nieuw beamerscherm deel 3

Gisteren was het dan zover dat er een (tweede) sterke man aanwezig was om het 20 kg zware scherm aan het plafond te maken. Voor dit doel had ik weer twee handige hulpjes gemaakt om het scherm me tegen het plafond te drukken.


Vork die precies past op het scherm
De lange lat past precies tussen plafond en vensterbank.




De plaats van het scherm (links-recht-midden van de ruimte) was ook nog een puzzeltje. Wanneer het scherm naar beneden is moet je namelijk nog door de deur kunnen. Het is een nooduitgang. Het scherm is daarom wat naar links geplaats. Daardoor blijft er een vrije doorgang ook als het scherm in de laagste stand is.

Het plaatsen ging makkelijker dan ik verwacht had. Laurens nam het scherm op zijn schouder en liep zo de trap op. Daarna ondersteunde ik het scherm met de hulpjes. 

Scherm naar boven getild

Het hulpje links geplaatst





Het scherm zit vast aan het plafond met vier schroeven. Twee links en twee rechts.

Vastschroeven van het scherm
Nadat het scherm vast zat heb ik het getest.



Verder is er nog een besturingskastje dat ik tegen het plafond geschroefd heb.

Besturingskastje voor de infrarood bediening
Daarna heb je een boel kabel over, maar die heb ik opgebonden en met een plastic schijf achter het gordijn weggewerkt.


Snoeren weggewerkt
 De afstandsbediening was voorzien van een bakje waarmee je hem aan de wand kunt hangen.


De afstandsbediening

En daarmee was het project klaar!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten