vrijdag 29 juli 2016

Functie-ontwerp voor Zyptar

Omdat Zyptar nogal wat functies krijgt, moet ik eens kijken hoeveel functies ik ga maken en hoeveel pinnen ik op de Arduino processor nodig heb om dat allemaal aan te sturen. Of het wel uit kan met één Arduino Uno.


Functie Aantal I/O Apparaat Naam Type pin
Muntinworp 1 Input Muntproever COIN  interrupt pin
Bedrag inworp display 4 digit 2 Output Grove - 4-Digit Display TM1637 CLK, DIO
Startknop 1 Input
Aanwezigheid persoon 1 Input  PIR-sensor Analoog
Beweging hoofd voor-achter 1 Output Servo PWM
Beweging ogen links-recht 1 Output Servo PWM
Beweging ogen op-neer 1 Output Servo PWM
Rode ogen 1 Output Relais, LED-array
Beweging mond 1 Output Servo PWM
Beweging wenkbrauwen 1 Output Servo PWM
Stoom oren 1 Output Relais
Kristallen bol 1 Output Relais
Ademhaling 3 Output Motorshield A DIR, PWM, Brake PWM
Handbeweging links-rechts 3 Output Motorshield B DIR, PWM, Brake PWM
Spraak  2 Input Output Emic 2 Text to Speech RX, TX
Kaartproductie 2 Input Output Thermische printer RX, TX


Zo te zien gaat het niet lukken met een lukken met een Uno. Ik heb al twee seriële poorten nodig (voor spraak en printer) en op de Uno zit er maar één.
Bovendien zal ik al doende nog wel wat functies bedenken, dus dan heb ik ook meer outputpinnen nodig. Ik heb nu al meer outputpinnen nodig dan op een Uno zit.


Ik kan de functies een beetje verdelen en twee Uno's toepassen of een Arduino Mega er in zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten