vrijdag 3 juni 2011

Het ontwerp van het mozaiekschilderij in de grote badkamer

Een lijstje maken was relatief simpel, maar nu moet er ook nog een interessant schilderij in komen.

Het lijstje
De ruimte die ik heb is 47 x 77 cm in de lijst.

Ik wil hier het pand Ziep25 uitbeelden met daarboven de sterrennacht van Van Gogh. Daarvoor heb ik wat foto's aan elkaar gePhotoshopd:

Het ontwerp

Dat wordt een heel gedoe om al die details van de woningen er naast netjes uit te beelden. Het worden heel kleine stukjes mozaiek. Heel veel stukjes => heel veel werk. Bovendien moet ik voor de gevels de stukjes zagen i.p.v. breken, anders blijft er niets van de afbeelding over. De sterrennacht kan wel van gebroken aardewerk denk ik.

Als voorbereiding heb ik de afbeelding vanuit Photoshop overgezet naar pdf en in A4-stukken geprint.


Na het uitknippen kun je alles aan elkaar plakken en dan hou je een afbeelding van 77 x 47 cm over.


Daarop komt een gaas en daarop worden weer de mozaiekstukjes gelijmd.


De tekening en gaas komen op een plaat hout met randjes zodat ik precies de goede maat heb.


Een tegelzaagmachine en een lijmpistool complementeren de werkplek.


Morgen ga ik proberen of ik de Photoshop ook daadwerkelijk in mozaiek kan omzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten