zondag 21 februari 2016

Melita schuimkloppertje

Sandra heeft een Melita Cremio melkschuimer om melk te schuimen voor cappuccino.


http://www.melitta.nl/nl/Cremio-364.html


Van de website van Melita


Op de foto zie je een kloppertje bestaande uit een rondgebogen veer. Deze zit met twee armpjes op de af geschroefd.




Onze Cremio




Helaas heeft het kloppertje het begeven. Er is een armpje afgebroken.


Het gebroken armpje.

Gelukkig heb ik een 3D-printer om een nieuwe te maken. Dus heb ik een model getekend in SketchUp Make.



Het model in SketchUp
Het lastige aan dit model is dat er een metalen moer M3 binnen in moet komen om de as in te schroeven.




X-ray-model met ruimte voor moer zichtbaar.
Dus je moet de print halverwege stoppen om de moer te plaatsen.




Het model in de slicer
De model gesliced
Als materiaal heb ik ABS gekozen, dit is beter temperatuur- en waterbestendig dan PLA.
Dit is wel lastig printen met deze printer omdat ik het bed niet veel heter krijg dan 80 oC. Ik had de Pritt-stift nodig om het object op het bed vast te houden.

Toen de bevestigingsproblemen opgelost waren ging het printen wel goed.






Na 4,2 mm hoogte
 Wanneer het model 4,2 mm hoog is gaat de moer er in.


Moer geplaatst
Na het plaatsen van de moer print de printer er overheen en is de moer geheel ingebed.


Onderdeel is klaar



De nieuwe klopper gemonteerd

Schuim kloppen

Prima cappuccino!
Weer een geslaagd project(je)!

Het model kun je downloaden op Thingyverse



Geen opmerkingen:

Een reactie posten