maandag 22 augustus 2011

Een kastje in de radiatorkast

Voor het raam in de slaapkamer van Sandra is een kast om de radiator gemaakt. In het laatste stukje wil ik een ladekastje maken.

Plaats waar het kastje moet komen

Radiatorschermen zijn al aangebracht
De werktekening
Het kastje is maar 20 cm diep. Het leek me wel leuk om vier laatjes te maken. Geen deurtjes dus.

Volgens het principe van Structure Preserving Transformations heb ik de lijnen van de radiatorschermen doorgetrokken.

Het kastje zelf is eigenlijk alleen een front met geleiders voor de laatjes.

Het kastje
Het kastje is gemaakt van MDF. Het is gewoon in elkaar geschroefd met verzonken schroeven. Alle gaatjes heb ik dichtgeplamuurd.

Polyesterplamuur om de gaatjes dicht te maken

Ladebakjes
De laatjes zelf zijn wel van echt hout. Het bakje van multiplex en het frontje van 18 mm vurenhout. Het frontje heb ik versierd met een bagetlijstje.

De lijm droogt terwijl het bakje in de klem zit

Alle onderdelen klaar voor montage
Het kastje en de ladefronten zijn geschilderd in RAL 9010, gebroken wit.

De knopjes
De knopjes komen bij Aba-i vandaan (http://www.aba-i.nl/arnhem). De kleuren komen terug in de muurverf en in de sprei die we ook bij Aba-i gekocht hebben voor het bed. Aba-i heeft een "code of conduct" waaraan leveranciers moeten voldoen, dus maatschappelijk verantwoord gemaakte prodcuten.

Het knopje gemonteerd

Het kastje is klaar
Toch weer een leuk detail in Sandra's slaapkamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten