zaterdag 11 juni 2016

Het hefkussen is binnen

HaKa International (http://www.hefkussens.nl/) heeft mijn hefkussen klaar. Het is door hen getest bij 1 bar overdruk. Gisteren kwam het aan.






Het hefkussen is een belangrijk onderdeel van het barmeubel, want het maakt het mogelijk de bar op te tillen en er mee rond te rijden.


Er zijn nu drie hoofdonderdelen van de bar klaar en verder zijn er nog wat platen hout. De delen heb ik gewogen om in te schatten hoe zwaar de bar uiteindelijk wordt:
  • blad: 17 kg
  • kolom: 15 kg
  • voet: 17 kg
  • wielplaat en afdichtplaat: elk 4 kg
Totaal dus 57 kg. Met de ventilator, hefkussen, wieltjes en een randje mozaïek schat ik het totale gewicht op zo'n 65 kg.


Ik heb een testopstelling gemaakt om te kijken of de ventilator met kussen voldoende hefvermogen heeft.



Onderdelen van de testopstelling
Ik heb hiervoor een tuitje aan het hefkussen gemaakt (rode pijpje). Verder is er een bak en een plaat met wieltjes.
En natuurlijk de ventilator. Het doel van de test is vast te stellen of ventilator en hefkussen mij op kunnen tillen (80kg).




Test geslaagd!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten