zaterdag 29 oktober 2016

Het naambord van de Zyptar-kast

De kast voor mijn Zyptar-attractie heeft aan de voorkant een glazen panel en daarop komt het log, de naam van Zyptar.

Deze heb ik gemaakt met Tiffany-glas. Hiervoor heb ik eerst een passend lettertype opgezocht. De onderstaande vond ik wel in de stijl van de kast. De naam staat in klein kapitaal en ook de laatste letter is een hoofdletter.

Het lettertype
Maar dit is nog niet direct geschikt om in Tiffany-glas uit te voeren. Ik heb het ontwerp daarom u9itgetekend op ruitjespapier. De letters wil ik laten hellen, net of ze wijzen naar een verdwijnpunt.
De eerste ne laatste letter heb ik groter gemaakt.

Werktekening

Voor het glas heb ik transparant gekleurd glas genomen, kleuren rood, oranje paars en blauw.
Na een avondje glassnijden en solderen is dit eht resultaat.

Het logo
Dit komt dan aan twee kettinkjes aan de binnenkant voor het raam te hangen. Misschien met nog wat (kerstboom) lampjes er achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten