maandag 6 september 2010

Het loungeplatform en de plafondhoogte

De plafondhoogte in dit pand is echt lastig. Het is maar 2,35 m op mijn verdieping. In mijn huidige woning heb ik een plafondhoogte van 2,57 m. En daar had ik mijn loungeplatform op gemaakt.

Loungehoek
Het platform is 30 cm hoog en het plafond is 10 cm verlaagd. In totaal is dus 40 cm van de stahoogte afgeknabbeld. Deze is 2,17 m.

In de nieuwe woning is het plafond 22 cm lager. Op het platform word de stahoogte dan 1,90 m.
En dat voelt niet goed.

Ik heb een mockup gemaakt door een plank op de grond te leggen die 10 cm hoger is dan het platform. En dan voelt het plafonddoek al veel te dicht bij. Dus 22 cm kan helemaal niet.




Mockup plafondhoogte
Verhoging 10 cm met plank
















Ik denk dat de oplossing is om het platform te verlagen en het plafonddoek te verhogen. Het platform is nu 30 cm hoog en daar kan ik 10 cm van af zagen. Helaas moet ik dan de kastjes die er omheen staan ook 10 cm inkorten. In principe kan dat wel, maar toch jammer. Bij het apothekerkastje gaan dan bijvoorbeeld de onderste laatjes verloren. Deze laatjes lopen onder het platform door.
De onderste rij laatjes verdwijnt als ik van dit kastje 10 cm afzaag


Het doek van het verlaagde plafond kan ik 10 cm hoger spannen wanneer ik de kerstboomlampjes tussen de dakbalken in de nieuwe woning ophang. Dat betekent dat het plafond er uit moet om bij de balken te kunnen.

Nu was ik eigenlijk niet van plan het plafond te slopen in de nieuwe woning, maar dat moet dan maar.

Kortom een boel gedoe.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten