zondag 28 november 2010

De keuken op de bovenste verdieping

Dit weekend was broer Max er weer en zijn we druk geweest met de keuken op mijn verdieping.
Hieronder zie je het ontwerp van de keuken.


Keukenontwerp

Bij de realisatie ben ik een beetje afhankelijk van de onderdelen uit de drie keukens die we opgekocht hebben. Daarom is het ontwerp niet helemaal letterlijk gevolgd. Het meeste was wel beschikbaar in die keukens, maar ik heb toch nog wat onderdelen moeten kopen.

De hoge kasten samenstellen
De linker van de hoge kasten zit vol met installaties: Afzuiging, gasgeiser en een boel leidingen. Onderin zijn  nog een paar planken voor voorraden. De rechterkast met de combi-magnetron is wel functioneel voor de keuken.

Het kastje boven de afzuigkap

De kastjes in elkaar zetten

Doorvoer door het dak voor de afzuigkap
IKEA heeft wel glasdeurtje van 30 cm breed. Ik heb er vijf nodig. Op marktplaats worden ze ook aangeboden, maar dan moet ik ze wel in Vlaardingen halen.

De bovenkastjes hebben nog een gesloten deurtje,
dit moet nog een glasdeurtje worden

De keuken bijna klaar met de inbouwelementen van
het blad op hun plaats
Je ziet het niet op de foto, maar ik heb nog twee deurtjes in dezelfde stijl. Dus ik kan alles dichtmaken.

Bijna alles in deze keuken is tweedehands op marktplaats gekocht. Alleen de spoelbak, het kastje boven afzuiging en vier afwerkpanelen zijn nieuw van IKEA gekocht.

Goed opgeschoten, maar er moet natuurlijk nog steeds een boel gebeuren:
  1. De gaskookplaat, spoelbak en kraan in het blad inbouwen
  2. Het blad monteren en de gaskookplaat, spoelbak en kraan aansluiten
  3. De sifon voor de afwasmachine aansluiten
  4. Tegelen op de achterwand
  5. Een paneeltje maken voor boven de combi-magnetron
  6. Een paneeltje maken voor de afzuiging
  7. Deurtjes 14 cm breed maken voor de smalle kastjes links en rechts van het kastje onder de spoelbak
  8. Alle deurtjes rood schilderen
  9. Deurgreepjes maken van Tiffany en monteren
  10. Aan bovenkastdeurtjes met glas zien te komen
  11. Het leidingkokergat in de vloer onderin de linker kast dichtmaken
  12. Recycle-emmertjes en mechaniek kopen voor onder de spoelbak
  13. Een onderplint maken
  14. Een bovenplint maken
  15. De bovenkant tot het plafond dichtmaken
  16. Verlichting onder de bovenkastjes installeren
  17. Verlichting in de kastjes installeren (als ik glazen deurtjes heb)
  18. Een plint onder de bovenkastjes installeren
  19. Wandcontactdozen afmonteren
Zucht....

Maar daarover volgt later bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten