zaterdag 5 maart 2016

Een nieuw beamerscherm deel 2

Vandaag heb ik verder gewerkt aan het beamerscherm. De lange schroeven (20 cm) zijn binnen dus ik kan nu de planken tegen het plafond plaatsen.


Schroeven 200 mm
Voor het plaatsen van de planken heb ik een handig hulpje gemaakt. Een plankje met een lange lat waarmee ik het plankje tegen het plafond kan klem zetten. Sandra heeft geholpen

Handig hulpje
Zo kon ik de plank vastzetten tegen het plafond en daarna alle schroeven er in draaien.


20 cm schroef gaat in de balk achter het plafond
 De lange schroef gaat inderdaad zo'n vier centimeter in een solide balk.




Ik heb eerst links en rechts een stuk vastgemaakt en daarna het middenstuk op maat gezaagd en er tussen geschroefd.


Op maat zagen van het middendeel
Alles is gekit en geschilderd met plafondverf.


Plaats van het middeldeel




Daarna kon de luxaflex, kabelgoot en de gordijnrail er op.


Alles gemonteerd tegen de nieuwe plank

Klemmen voor de luxaflex, K25 goot, gordijnrail
 De Luxaflex klemt in de speciale haken.


Luxaflex ophangen
De kabelgoot is voor de voeding van het beamerscherm. Op de foto hieronder zie je links boven tegen het plafond een wandcontactdoos en rechts midden zit de stekker in de wandcontactdoos van het huis.


Elektriciteitsvoorziening beamerscherm
 De gordijnen worden weer in runners gehangen.


Gordijnen ophangen

De gordijnen gefatsoeneerd


Eigenlijk is alles nu weer precies zoals het was voor deze operatie. Behalve dan dat het beamerscherm nu zo tegen het plafond geschroefd en ingeplugd kan worden.


Het scherm ligt al in de hal
Het scherm is namelijk al binnen en het wachten is op een sterke (tweede) man om het op te hangen (20 kg).
Afstandsbediening en bevestigingsmateriaal
Maar dat volgt in deel 3.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten