zondag 31 juli 2016

Het barmeubel is af!

Ondertussen is er in de weekenden gewerkt aan het barmeubel. Het was functioneel al klaar, maar ik was er nog niet aan toe gekomen om de rand af te werken. In de rand komt goudkleurig mozaïek. Afgelopen week heb ik de mozaïeken gemakt en in de rand gelijmd. Dit weekend heb ik ze gevoegd.


Voegmiddel aanbrengen
 Omdat de bar voornamelijk wit is heb ik ook wit voegmiddel gebruikt.




Ik gebruik een vrij droge, dikke mix. Je moet het voegmiddel goed tussen de stukjes inwerken. Met het vingertje gaat dat het beste.


Overmaat verwijderen met een doekje
Daarna kun je de overmaat verwijderen met een zeer goed uitgewrongen nat doekje. En daarna elk stukje vrij maken en oppoetsen. Voor de laatste poetsbeurt gebruik ik een droge doek.


Halverwege het voegproces
 En nu is het barmeubel klaar!


De bar is gereed.



Na de vakantie zal hij zijn debuut maken in het Auticafé van 21 september.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten