dinsdag 4 januari 2011

Het ontwerp van het badkamerkastje

In de badkamer op de bovenste verdieping komt een spiegelkastje voor tandenborstels etc. boven de zwarte hardstenen wasbak.



De plaats van het kastje
Omdat de spiegel beslaat wil ik er een verwarming achter maken. En tiffanyglas met verlichting. Voor de veiligheid wordt alles 12V. Ik heb bij Conrad twee buitenspiegelverwarmingen gekocht. Dit zitten gewoonlijk achter op de buitenspiegel van de auto geplakt.

Verder heb ik nog een spiegeltje van de Xenos met afmetingen 52 x 18 cm. Dat wordt dan de spiegel zelf.

De wastafel is 40 cm breed, daarom maak ik het kastje ook zo breed. 

Als ik boven en onder dezelfde marge om de spiegel aanhoudt als links en rechts dan wordt het kastje 40 x 74 cm. (18+22 en 52+22)

Het kastje maak ik van hout en het wordt zwart geschilderd. Het mag niet erg diep zijn, want dan komt het te veel naar voren. Ik denk maximaal 10 cm totale diepte, minder is beter.

Het kastje heeft een deurtje, met daarin het glas. Voor de dikte van het houtwerk hou ik 2,5 cm aan. Het patroon van het glas moet lijken op wat er op de muren en vloer zit, maar niet helemaal hetzelfde.
De patronen op vloer, wanden en spiegel komen uit de zelfde familie, maar ze zijn allemaal net even anders. Straks komt er ook nog glas voor het raam in de schuifdeur bij, dus ook met rood, zwart en wit, maar weer even anders van patroon.

Ontwerp van het kastdeurtje
Hierboven staat het ontwerp. De vlakjes van glas zijn allemaal niet-transparant. Achter de witte stroken komen dan 12V gloeilampjes, zodat je een zacht, warm licht op je gezicht krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten