maandag 18 maart 2013

De fontein afmaken

Ik had al een heleboel onderdelen, alleen het emmertje miste nog. Dat hebben we bij de blokker gekocht voor 2 euro.

Eerst heb ik de afstandbediening in de wandcontactdoos onder de vloer geplaatst en daar de steker van de pomp ingestoken.

Radiografische schakelaar en afstandbediening 
Daarna heb ik de installatie getest. Het zag er wel goed uit, dus ik heb de vloer weer dichtgeschroefd.

Test

Vloer dichtschroeven

 Het emmertje was te groot, dus ik heb er een stuk af moeten knippen.

Pomp in het emmertje

Zuignapvoetjes van de pomp 

Pomp in de voet

Emmertje in de voet


Met een beetje drukken past het emmertje


Drukbuis en pakking (bitumen ring op de kolom)

Schotels geplaatst en sproeikop er op gedrukt
Dat ging allemaal makkelijk en toen kwam het moment van de waarheid.


En ja hij doet het!

En waar ik al bang voor was gebeurde ook. Na 10 minuten hield hij er mee op. Toen was het water op. Mijn bitumen dakleer pakking tussen schotel en kolom dicht niet erg goed af. Het water stroomt langs de poot weg.

Lekkage langs de poot.
Nou ja, misschien dan met warm weer de bitumen zacht wordt en beter afdicht. Anders moet ik er toch maar siliconenkit tussen smeren. Voorlopig houden we het dus maar op korte momenten van gezelligheid. En veel bijvullen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten