dinsdag 12 maart 2013

Een fontein in de tuin

We hebben al een tijd geleden een fontein met schaal gekocht, maar er zit nog geen water en geen pomp in.

Onder het plankier heb ik een wandcontactdoos gemaakt. Daarin komt een afstandbestuurbare schakelaar.

Schakelaar en zender

En daarin weer de stekker van de fonteinpomp. De pomp komt in een emmertje dat staat in de holle kolom.

De holle kolom. In het plankier het gat voor de pompstekker.

De schaal
Het water valt in de grote schaal en loopt dan via een gat in de kolom weer in het emmertje.

De top van de kolom
Ik moest er dan wel voor zorgen dat de schaal en de kolom waterdicht aan elkaar vastzitten.
Dat heb ik gedaan door er een ring van bitumen tussen te leggen. We hadden nog wat dakbedekking over. Benieuwd of het dicht genoeg is.
Bitumenpakking

De pomp komt van het tuincentrum. Een kleine vijverpomp die ik voorzien heb van een stukje slang. De sproeikop was geleverd bij de pomp.

De vijverpomp met slang en sproeikop

Als het wat minder koud is zet ik de boel in elkaar en dan zie je het resultaat hier weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten