maandag 18 maart 2013

Tafelpoten voor de tafels in de meditatieruimte

In een vorige blog vertelde ik hoe de tafelbladen voor de nieuwe tafels in de meditatieruimte zijn gemaakt. De laatste dagen heb ik ook de poten gemaakt. Het zijn standaard inklappoten van altijdhandig.nl. Maar toen ze arriveerden zag ik al snel dat ze helemal niet pasten. Ze waren 5 cm te lang, ze zaten op een onhandige plaats onder de tafel en ze waren net 5 mm te breed.

Tja, er zat weinig anders op dan ze flink aan te passen. Kon ik meteen mijn lasapparaat eens uitproberen.

Dus ik heb de poten afgezaagd en het kapje van de poten afgetrokken. In het kapje zit schroiefdraad voor een stelpootje. Daarna kapje weer vastgelast.


Poten doorslijpen

Kapje er af slijpen
Restje poot er uit peuteren

Kapje op de ingekorte poot

En lassen maar
Nu kan ik niet echt goed lassen, dus het moest een paar keer over voor de kapjes vast zaten.

Het frame heb ik 31 cm ingekort zodat de poten dichter op elkaar zitten. Dat was helemaal fijn lassen om twee buizen van 1 mm dik aan elkaar te krijgen. Veel gaten gebrand hier dus.

Frame inkorten


Positioneren

Gelast en vlakgeslepen, nou ja, beetje gelast

Deze was wel aardig gelukt
Daarna kon ik natuurlijk alles weer spuiten: grondverf en zwarte glanslak.

Beetje expoxyplamuur doet wonderen op een slechte las.

In de grondverf

Pootje in de grondverf

Zwart gespoten
Het was weer een boel gedoe, maar nu hebben we wel handige tafels. Eén tafel, dan wel, want ik moet nog drie bladen maken.

Tafel in gebruik

Gedekt voor de lunch


Het inklapmechaniek




Geen opmerkingen:

Een reactie posten